Tuesday, June 28, 2011

Jujur itu Ubat

aku bukan kejam.cume jujur je.tak salah kan?

situasi: aku tepakse call nombor ( let say 4012 which is far way behind current nombor contohnye 4002..) utk clarify sumting.

4-0-1-2

auntie 4002: *cepat2 ke kaunter aku smbil pegang no dia* no saya dah panggil ka?kanapa ini sudah 4012?

a: auntie tgk sana (screen no giliran tu) nombo sudah keluar ka?

4002: belum la.ubat saya dah siap belom?

a: nombo autie dah kluar belum?

4002: belom la

a: haa kalo belum kluar,belum siap la. auntie duduk dulu

4002: *masih degil* boleh cepat sikit tak

a: TAK BOLEH *jujur*

4002: apa pasal tak boleh?

a: takdak org mau buat (kurg staff) auntie duduk la tgu nombo kluar

4002: oo..ok2


tak salah pun kalo nak jujur..jgn kurang ajar je..yg penting tegas dan benar..hahaha

No comments: