Thursday, August 13, 2009

Drama kehidupan.

Scene 1.
tempat kejadian: dalam perjalanan ke hospital sungai buloh.
masa: lebih kurang 9.15 pagi
pelakon terlibat: aku dan pemandu HKL

aku:pakcik,selalunya macam mana ya.diorang hantar ubat-ubat tu ke kereta ke?
pakcik:yelah.kan banyak.dorang hantar sampai ke kereta je.lepastu ko kena susun sendiri lah.
aku:oh ok.takpa.
pakcik:kalau kau bagi aku ubat,aku tolong kau susun..
aku: (dialog dalam hati) sempat lagi mau rasuah!
haha.ubat apa pakcik.
pakcik: ala bukan ubat apa pun.panadol dan ubat batuk je..


p/s:gila lah.dugaan betul.boleh main rasuah plak dengan pegawai baru nih.

Scene 2.
tempat kejadian: di farmasi bekalan wad tingkat 2
masa: 2.30 tengah hari
pelakon terlibat: aku dan pharmacist tak berapa senior

pharmacist:you tak boleh datang-datang macam ni saja terus ambil ubat.sama macam you datang rumah orang la kan.kena mintak izin dulu.
aku:owh.sorry.tapi i nak ambil kotak kosong and the leaflet je.bukan ubat.
pharmacist:ya lah.(version perempuan tak berapa senior tapi ego,tengah malu gila tapi tak mau mengalah)you mana boleh ambil je.kena jumpa pegawai farmasi bertugas dulu.inform dia.
aku:sorry i tak tau who's incharge here.you ke?
pharmacist:bukan i.kalau tak tau you tanya lah.you kena tau.nanti kalau ada barang hilang kitorang tak tau siapa yang ambil.
aku:cis nak tuduh aku curi pulak(dialog dalam hati). ok sorry.tapi tadi i dah mintak izin puan yang duduk meja ni.(sambil menunjukkan tempat tersebut)
pharmacist:sini!(sambil ajak aku keluar untuk tunjuk board yang ada hirarki pegawai).
aku:!$%$%!#$^ ko nak tunjuk jawatan ko ke.blah.(dialog dalam hati)
pharmacist:anyway i dah agak you prp baru...lainkali you jumpa dulu pegawai farmasi. you tak boleh main ambil-ambil barang je
.


p/s:yang aku ambil tu kategori sampah.takda siapa simpan kotak ubat atau leafletnya.semua di buang ke dalam tong sampah.celaka kau pharmacist.plus,your collegue sendiri tak suka sama you.and i understand why.and takkan aku nak pergi jumpa pegawai farmasi yang busy gila tu semata-mata nak tanya:"puan,saya dari stor perubatan.saya nak kutip sampah-sampah ni nak buat sample.agak-agak ada orang kesah tak?kalau hilang ada orang cari tak?"$%!@&*&@#*^

Scene 3.
tempat: dalam pejabat stor perubatan tempat aku bekerja
masa: sekitar pukul 4.00 petang.
pelakon:aku dan puan

puan Z: siapa yang nak ambil ubat kat hospital serdang ni?
aku: saya nak!(dengan pantas mengoffer diri)
puan Z: haha.suka jalan yer kamu.(sambil senyum tahan gelak)


p/s:rupa-rupanya dia nak tau siapa yang ditugaskan,bukan siapa yang volunteer nak pergi sana.cis,malu kau.

No comments: