Thursday, September 3, 2009

1Malaysia

Saya suka kerja saya.
Sekarang baru suka?
Sukati lah.dulu tak suka sebab tak tahu.tak rasa.dah rasa baru tahu.betul rupanya kata-kata mak aku ni.haha

Perbualan kosong antara aku dan seorang pesakit berbangsa cina:

aku: uncle, ini ubat uncle. yang ini ubat tahan sakit (ubat A). makan 1 biji bila sakit je ya. lagi satu, makan yang ini juga (ubat B) bila uncle makan ubat tahan sakit tadi.

uncle:ini pun (ubat B) kena makan ka?ini ubat apa?

aku:kalau makan yang tu (uabat A), nanti sakit perut. ini ubat (ubat B) tak bagi uncle sakit perut la.

uncle:tapi saya sakit kaki.bukan sakit perut.makan ni je la(ubat A).

aku:memang la.tapi kalau uncle makan yang ni(ubat A),nanti sakit perut. so kena makan yang ini jugak(ubat B).

uncle:talak paham.saya tak nak yang ini(ubat B). saya tak sakit perut woo.

aku:(muka lost and tahan sabar) uncle kena makan jugak. ini makan (ubat A), ini pun makan (ubat B).

uncle:dua-dua pun kena makan ka?

me: yelah uncle.dua-dua kena makan la.


uncle: haiya.lainkali you bagitau la awal-awal makan dua-dua.baru paham woo.

wahaha.kalau takyah makan takda la aku bagi.tak kan la nak bagi pastu cakap: "uncle ini ubat saja-saja kasi.nanti anjing kejar uncle baling sama itu anjing ok".

No comments: