Tuesday, September 22, 2009

Bila kau nak kahwin

memang soalan typical diajukan pada anak-anak gadis.
terutamanya time berkumpul ramai-ramai di hari raya.
memang terbukti lah niat busuk nak burukkan anak-anak gadis yang belom kahwin ni.
antara jawapan typical aku bagi:

"nanti lah. kena ke?"
@
"bini kau dah mengandung anak ke-3 aku kahwin la"
@
"lagi dua tiga tahun ikut tahun lompat"

busan ok. tolong lah tanya soalan lain. tak metaformik betol.
kalini aku bagi jawapan berbeza untuk mengelakkan rasa bosan mereka yang bertanya

"bila nak kahwin weh? "
"owh. minggu lepas. jemput datang ya."

so diam boleh tak. karang aku kahwin aku jemput lah.

anyway berikut adalah update sepanjang hari raya tahun ni:

1) naik kereta 3-4. plan 3.5 satu kereta tidak berjaya diapply.

2) MASIH MENDAPAT DUET RAYA. walaupun dah bergaji sebenarnya tetapi tidak diketahui umum. tektik "terlupa withdraw duet" nampaknya amat berkesan buat masa ini ^_^

3) hampir-hampir bersalaman dengan amil zakat fitrah dek gurauan ibu yang melampau.
T___T
"anak, kau dah kerja. zakat bayar sendiri ok. ayah tak bayarkan untuk kau dah"

4) tidur secara berjamaah. bila lagi kau anak beranak 7 orang boleh tidur satu bilik if bukan time raya.

5) tidak bergaduh secara serius dengan mama ku. ini pencapaian terbaik! ^_^

6) berjaya menunaikan solat sunat hari raya.
pengakuan iklas, ini adalah pengalaman pertama. -_-"
jangan pandang hina ok.
aku perempuan. so aku
boleh bagi 9 alasan munasabah selain alasan uzur di pagi raya.haha.
oh by the way, ini merupakan azam aku untuk tahun ni.

maka, solat sunat hari raya, check!





1 comment:

Hidayah said...

duet raya oh duet raya!!!!

huhuhu...alasan terlupe witdraw duet aku x terima yer...harap maklum...