Monday, September 28, 2009

Munasabah ke Muhasabah

percubaan nak tidur sejam yang lalu tak berjaya.
terpaksa lah update blog yang lemau nih.
oh title post memang tiada kaitan. sila jangan keciwa.
tak update bukan sebab busy tapi malas nak menaip. kalau boleh record, dah lama aku amalkan. tak perlu lah menaip.
yelah,kena guna BM baku. susah kot. ejaan dah la fail tahap cipan. penat reedit. (macam lah cikgu BM aku nak check ejaan!!!)

anyway, kerja ketika musim perayaan amat syurga (heaven). sumpah seronok.
tak menyesal cuti 2 hari je. before raya pulak tu.
hari rabu-jumaat pergi kerja macam orang menang judi. enjoy nak mampus.
jalan clear beb! keluar rumah 7.15. dalam keadaan emosi tenang pulak tu.
apa kes kalau 7.30 dah sampai tempat kerja? dah la bawak gila sempoi. nak tak nak je tekan minyak.
lepastu boleh pulak patah balik pergi mcd. siap tak nak drive thru lah. sebab nak menggunakan masa yang banyak itu.
dah siap beli and duduk-duduk sambil hirup kopi pekat lagi panas, sempat lagi sampai ke tempat kerja sebelum pukol 8.
aduh. gila engkau.
tolong la raya setiap minggu. baru bersemangat nak kerja. ^_^

oh sabtu lepas ada buat open house. mini je. sebab parents nak invite saudara sepapat. and kawan-kawan berkaitan.
plan last minit.
ye lah. aku sepatutnya beraya secara konvoi ke utara (perak pineng dan kedah).
tapi harap kecewa je lah ye kalau dah tahu time raya baru nak pergi cari tiket train budget semuaorang naik bas or kereta lah kan.
dah la berplan hebat tanpa menginform kedua orang tua. budget kalau dapat tiket tu, lagi 2 jam nak bertolak baru nak mintak izin ibubapa. haha padan muka lah kan.
maka terinvolve la dengan plan mini open house secara mengejut.

dah katanya mengejut, invitation kepada kawan-kawan yang kononya terdekat pun dihantar secara mengejut.
antara mesej balasan yang masuk ke inbox:

"sori semalam aku tdo pas mghrb smpi pkol 10..sori eh.."
>kebetulan lah pulak kan. open house aku start lepas maghrib until 10. menyesal tak mesej kau pukul 8 tu

"hye. sori dear..aku xdpt g la nmpknye.kene tlg mak aku kemas2 n msk..sok nk ajak sdare..thnx bnyk2 ajak aku.nt aku dtg rye eh.ko msk la lg.haha..hv fun!"
>mesej yang direply 15minit sebelum pukol 8. so mungkin emaknya juga membuat keputusan last minit untuk membuat open house secara mini gamaknya.

"mcm xsempat.aku kat muar lg.."
>dia ada wedding kawan sekolah di muar. dia jawab macam tu sebab dia janji nak cuba datang. ok tak mengapa muar memang jauh

"hoo..ak d hal sket skrg nie..pape ak roger ko blk ok..haha"
>sumpah dia tak roger balik pun. nak kata takda kredit, pukol 10 tu boleh pulak dia mesej ajak bergosip. ok tak mengapa mungkin hal dia berkaitan dengan situasi yang tak mampu menaip mesej.

"oh.ak de knduri mlm ni..sowi tau"
>ramai sungguh berkenduri di malam hari ini

"nak dtg!tp,pk blk,ssh nk mtk tlg org jmput kt lrt n nk blk nnt..menyusahkn org kang..so,aku xpegi la..sori eh"
>ni yang pertama tahu mengenai open house dan yang paling semangat nak pergi. dan aku sudah lali dengan alasan last minit yang beliau berikan. so harap maklum

ada mesej yang dah selamat di delete sebelum sempat di paparkan. selamat lah kau.
oh ada jugak yang membuat alasan tersebut bila di tanya secara lisan

"la..you ke? ingatkan siapa la hantar mesej tu..i pakai hp lain la..nombor tak naik..mungkin tak save dalam simkard lah kot."
tetapi besoknya boleh pulak lah dia mesej aku bertanya khabar. ok ini memang konfiusing.

hahaha. sumpah seronok. serius menyesal gila kot aku tak jemput ramai-ramai lagi.
yelah. bila lagi nak baca alasan-alasan yang macam ni.
oh tak dilupakan, pada kawan-kawan yang datang, thanks lah. maaf lah jemputan secara tiba-tiba.


Nak try ajak last minit untuk kahwin nanti lah.
Mungkin ada respon yang lebih menarik untuk dikongsi bersama kan.


5 comments:

Anonymous said...

woi bengong!!
msg ak pon masok skali ker?
hahaha terasa ke hulu usus besar tuh!!!
cuba ko jempot plak tok kenduri kawen... ak stat pk alasan dr skg!!!hahah siot3

-VCD+l***h+polis+Seksyen 7-

Hidayah said...

macam aku tao je sape anonymous tu...hint tak boley blah...hahaha..seb bek aku tak reply mesej ko wa...yela...aku jujur...ko cakap kalau dapat dtg je bgtahu...means kalau tak dapat datang xpayah beritahula kan...hehehe...bile nak beraya dengan aku nih...huhu

sesuci@pagi said...

anonymous>hahaha.hint memang buat ak tegelak besar.memory indah tuh.jgn dilupekan k.eh harap usus besar ko dah ok skrg.ko mmg slalu sembelit kan?

hidayah>weh kalau ko dtg haritu aku mmg nak bagi ko 50ringgit weh!mmg tolak rezeki namanya.dan offer tu valid skali je.silelah menyesal,ok?

Hidayah said...

ala...saje je ko kan...ko ajak time aku kat umah...umah kite dahla "dekat"...memang tak jaoh langsong...sket pon tak ewa....dekat sesangat...dats whyla aku xdtg...sebab dekat sesangat tula...

sesuci@pagi said...

sape suh ko raye lelame.ha ha.ade aku suh?takde kan.so lenkali cpt2 la balik puncak.hahaha